- Marcel Ciolacu, desemnat premier de Klaus Iohannis
- Cine este Crin Antonescu?
- Acord între PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților Naționale. Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale
- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
New York City vrea să “destrame cultura maşinii” şi va construi peste 250 de noi piste pentru biciclete
Oraşul New York urmează să construiască mai mult de 250 de piste noi pentru biciclete și să creeze 92.903 mp de spații pietonale, într-o mișcare de reper concepută pentru a „destrăma cultura mașinii” a orașului.
Consiliul municipal a adoptat o hotărâre săptămână trecută prin care se obligă să investească 1,7 miliarde de dolari în infrastructura rutieră în următorii zece ani ani. Măsura face parte dintr-o mișcare prin care autorităţile speră că va transforma străzile orașului și va îmbunătăți dramatic siguranța pentru bicicliști și pietoni.
„Modul în care ne planificăm străzile acum nu are niciun sens, iar New Yorkezii plătesc prețul în fiecare zi. Stau blocați în autobuze lente sau îşi riscă propria siguranță pedalând fără benzi de biciclete protejate. Vreau să revoluționez complet modul în care ne împărţim spațiul stradal, și asta face acest proiect de lege. Aceasta este o hartă pentru distrugerea culturii auto într-un mod atent, cuprinzător și sunt atât de mândru că am trecut acest proiect de lege astăzi”, a declarat purtătorul de cuvânt al municipalităţii, Corey Johnson.
Numărul celor care aleg bicicleta de mai multe ori pe lună a crescut cu 26% între 2012 și 2017, potrivit celui mai recent raport care măsoară tendințele în ciclism ale orașului, astfel că mai mulți bicicliști mor.
Până în acest an 25 de biciclisti au murit, cel mai mare număr în 20 de ani, iar decesele pietonilor și ale bicicliștilor au crescut cu 24%.
Noua lege impune ca orașul să realizeze un „master plan” la fiecare cinci ani care să acorde prioritate siguranței stradale, utilizării transportului public, reducerii emisiilor vehiculelor și accesului persoanelor cu dizabilități.
Primul plan, care are ca termen decembrie 2021, va include ca 150 de mile de benzi dedicate autobuzelor, să fie protejate fie fizic, fie cu aparatul de fotografiat și 250 de mile de piste de biciclete protejate – adică sunt separate fizic de trafic. Alte măsuri includ staţii de autobuz îmbunătățite și informații pentru pasageri îmbunătăţite şi schimbări ale semafoarelor care vor prioritiza autobuzele, care astfel vor fi mai rapide.
Cel de-al doilea, care va avea loc în 2026, vizează creeare unei rețele completă de benzi pentru biciclete conectate, benzi de autobuz protejate pe toate rutele viabile și semnale pietonale accesibile în 2.500 de intersecții în cinci ani.
În timp ce New York mai are mult de parcurs înainte de a putea concura cu liderii în ciclism, cum ar fi Copenhaga și Amsterdam, noua lege marchează un moment semnificativ pentru oraș, care a acordat prioritate mașinilor încă din anii 1920.
Aproape 800.000 de New Yorkezi pedalează regulat, conform statisticilor orașului. Se estimează că peste 490.000 de drumuri cu bicicleta se fac în fiecare zi în oraș – de trei ori mai mult decât în urmă cu 15 ani.
Începând cu anul trecut, au existat în total 1.240 de mile de biciclete în oraș – 480 fiind protejate.
sursa: green-report.ro